Richme Postat 5 november 2010 Postat 5 november 2010 Jag måste köpa nya armaturer och vet inte vad jag skall väljaBOYU HQI 60 och dito 48 eller 2 st SKYHIGH LUMEN Aqua Ocean 120.Stämmer det att väljer man LED kan Watt talet vara ca 50 % mindre för att ge samma ljus styrka som hos MH? Citera
knabbuziak Postat 5 november 2010 Postat 5 november 2010 Personligen valde jag belysning efter hur jag tyckte att det såg ut (föll pladask för glittereffekten i MH, men vet inte om en "matta" av lysdioder kan ge samma effekt). Då var jag inte så insatt i det där med LED mer än till moonlight. Jag vet inte hur mycket sämre eller bättre den ena varianten är i förhållande till den andra, men det har ifrågasatts ett antal gånger om man kan vara säker på att få med alla essenssiella våglängder på billigare varianter av LED. De du nämner kan säkerligen vara av bra kvalité dock.Mitt tips är att jämföra de olika belysningarna live.Lycka till! Citera
saltishenke Postat 5 november 2010 Postat 5 november 2010 jag kör leed och är helnöjd tycker den ger bättre glimmer än mh jag har en maxspect armatur med cree leeds dom billiga tror jag inte är något att satsa på ! Citera
Richme Postat 5 november 2010 Författare Postat 5 november 2010 Tacki de affärer i Bkk som har LED har också bredvid satt en del t5 eller t8, troligtvis för att man inte tyckt att LED har "räckt", inte om man vill köra sten koraller också. Citera
Richme Postat 5 november 2010 Författare Postat 5 november 2010 @saltishenkevilken armatur har du? hur stor är din tank? Citera
saltishenke Postat 5 november 2010 Postat 5 november 2010 Jag har ett Elos midi och jag kör med maxspect 110w cree vilket värkar vara bra för mig !Ska byta och köpa en geischman helios led+t5 har jag tänkt då jag vill kunna dimma t5 och leed. Citera
Richme Postat 5 november 2010 Författare Postat 5 november 2010 ok, det är den som är ca 40 cm lång med 36 x 3 W. Finns här också. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.