Gå till innehåll

Vem möblerar om på nätterna i tanken?


jernis

Rekommenderade inlägg

Någon Härjar helvildt med akvariet om nätterna.

Nu är jag säker på att någon gillar att möblera om!.

Jag har haft en större sten ståendes på sand botten ( som en halv knytnäve ) som jag tycker ha dragits in mot en större sten ( som för att dölja en öppning ) och jag har funderat på om det e någon eremit som har buffat in den mot stenen.

jag tycker dock att min eremiter inte så pass stora så att dom skulle lyckas med det?. + att det finns andra stenar som är mindre som står på andra platser som får vara helt i fred?.

Nu i morse så är stenen flyttad 10 centimeter för att fastna mellan 2 stenar så något härjar runt fint i akvariet.

Det kan knäppa ganska bra i akvariet också så jag funderar på om det kan vara någon mantis eller dyligt?

Jag har 5 ( eventuellt 6 ) fiskar 2 clowner och 3st mindre fiskar som jag inte kommer ihåg namnet på. Har även en sand vändande Goobie som är Missing In Action ( kan detta ha med knäpperi killen beskriven nedan att göra? )

Undrar om knäppandet och ommöblerandet kan utföras av samma individ?

vad tror ni som har lite erfarenhet?

mvh / Jernis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Jernis

Visst kan det vara samma individ som knäpper och flyttar om i akvariet. Dock är det tveksamt om det är samma individ som knäpper och som tagit din fisk. Sök på Mantis här på forumet så finns det en hel del trådar som förklarar om de olika sorters mantis som finns.

Det kan även vara så att det är pistolräkor som knäpper och att det är en stor krabba som flyttar på dina stenar.

/Hellman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar. hmm.. när ni säger det så så tycker jag att snäckorna går åt lite...

Jag rensade ut några krabbor för någon månad sedan. men jag har faktiskt sätt ett skall som är bytt som flöt om kring häromdagen.

Jag skall försöka rigga några fällor för att se om jag får tag i någe. hör av mig med status för fällor ( skall på 30 års fest i kväll så det får bli tidigast Söndag - Måndag natt..

tackar / jernis

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...