salltis Postat 15 november 2010 Postat 15 november 2010 JAPP minna vänner efter 20 sorger & 70 bedrövelser så har jag IDAG beställt 50 Kg LS ( Odlad ) En SPLITTERNY SVINDYR Skummare Tunze Reefpack 505 (finns tydligen även Osmolator inbyggd & en MASSA annat ) EN Aqva clear (tror det är 805 (tar 3700 L /tim ) Har som sagt ett 475 L Saltet har varit i närmsta 8 Mån & är Coral life salt halt 1,023 har ännu inte mätt om Nitrat & nitrit,Ph etc då sagda tank varit tom gående. Belysningen är för närvarande 2 ST dubbelramper (gamla rören ) 6 kommer att köpa NYA salt rör snarast & efter moget övervägande (samt ekonomiskt ) så får jag tyvärr avstå tills vidare från koraller då jag inte har erforderligt ljus för detta & INTE finansiella möjligheter att under överskådlig tid införskaffa halogen bel (som jag själv har som krav om jag skall ha koraller )SÅ det blir fina Fiskar istället (efter några månader så burken /skummare osv får en chans att gå in sig & ekonomin får en liten chans att återhämta sig )Tja det var väl det hela Om det finns NÅGON som har några tipps eller invändningar om min utr. så mottages detta med tacksamhet & ÖPPET sinne Tackar för mig Citera
salltis Postat 18 november 2010 Författare Postat 18 november 2010 (ändrat) Bara lilla jag igen först så ser jag at det har blivit ett litet skrivfel ( burken är 375 L INTE 475 L ) SEN Har idag lyckats att på något sätt rädda min dröm om koraler i alla fall då jag kommit fram till att jag kan sätta dit heltäckande T5 ramp & STARKA BRA koral rör. (Jag vet att detta går men till mitt försvar kan jag vara en aning envis om en sak ) Så jag kommer att om ca 2 väckor då skummaren kommit Också beställa en heltäckande T5 ramp (ev custom byggd så skummaren får platts ) Ock kommer därefter i LUGN & ro påbörja att bygga upp mitt Korallrevs akvarium Stenen & pumpen kommer imorgon & skummaren om 2 väckor SEN rampen som beställes Det var bara det jag ville säga utan att tjata (vill bara att minna uppgifter är sanningsenliga ) Ändrat 18 november 2010 av salltis Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.