Gå till innehåll

Då ÄNTELIGEN så är salltis igång snart igen


salltis

Rekommenderade inlägg

JAPP minna vänner efter 20 sorger & 70 bedrövelser så har jag IDAG beställt 50 Kg LS ( Odlad )

En SPLITTERNY SVINDYR Skummare Tunze Reefpack 505 (finns tydligen även Osmolator inbyggd & en MASSA annat )

EN Aqva clear (tror det är 805 (tar 3700 L /tim )

Har som sagt ett 475 L

Saltet har varit i närmsta 8 Mån & är Coral life

salt halt 1,023

har ännu inte mätt om Nitrat & nitrit,Ph etc då sagda tank varit tom gående.

Belysningen är för närvarande 2 ST dubbelramper (gamla rören ) 6 kommer att köpa NYA salt rör snarast

& efter moget övervägande (samt ekonomiskt ) så får jag tyvärr avstå tills vidare från koraller då jag inte har erforderligt ljus för detta & INTE finansiella möjligheter att under överskådlig tid införskaffa halogen bel (som jag själv har som krav om jag skall ha koraller )

SÅ det blir fina Fiskar istället (efter några månader så burken /skummare osv får en chans att gå in sig & ekonomin får en liten chans att återhämta sig )

Tja det var väl det hela

Om det finns NÅGON som har några tipps eller invändningar om min utr. så mottages detta med tacksamhet & ÖPPET sinne

Tackar för mig ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara lilla jag igen först så ser jag at det har blivit ett litet skrivfel ( burken är 375 L INTE 475 L )

SEN

Har idag lyckats att på något sätt rädda min dröm om koraler i alla fall då jag kommit fram till att jag kan sätta dit heltäckande T5 ramp & STARKA BRA koral rör. (Jag vet att detta går men till mitt försvar kan jag vara en aning envis om en sak ) Så jag kommer att om ca 2 väckor då skummaren kommit Också beställa en heltäckande T5 ramp (ev custom byggd så skummaren får platts )

Ock kommer därefter i LUGN & ro påbörja att bygga upp mitt Korallrevs akvarium

Stenen & pumpen kommer imorgon & skummaren om 2 väckor SEN rampen som beställes ;)

Det var bara det jag ville säga utan att tjata :smiley9: (vill bara att minna uppgifter är sanningsenliga )

Ändrat av salltis
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...