Gå till innehåll

Är min nassarius döende eller lägger/äter den ägg?


Rekommenderade inlägg

Såg min nassarius sittandes vid min skummare i morse. Ljuset var inte på så jag ber om ursäkt för bilderna!

Jag har sett de där "äggen" (?) tidigare på samma ställe, men trott att de kommit från clownerna. Dock brukar det inte hända så mycket med dom. Har låtit dom sitta i en vecka utan att det hänt nåt mer än att några blivit uppätna.

Men jag har aldrig sett snigeln sitta där tidigare, och den ser inte ut att sitta fast med "gllidbanan" mot något utan ser faktiskt ganska skrumpen ut! Är orolig för att den är på väg att gå samma öde till mötes som mina turbosniglar. Hittills har mina två nassarius varit oberörda.

post-5077-1446892076374_thumb.jpg

post-5077-14468920763898_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Följer upp en gammal egen tråd ifall den skulle komma att vara av intresse för övriga användare i framtiden.

De två Nassarius-sniglarna jag har i karet mår fortfarande bra, och efter att jag skrev första inlägget i denna tråden så har jag sett liknande "ägg" vid 5 andra tillfällen tror jag. Alltid på samma ställe. Men nu har jag plockat bort skummaren, så vi får se om det fortsätter på annat synligt ställe.

Så det jag ville säga var väl bara att om du också har dessa sniglar och ser nåt liknande, så är det antagligen inget att oroa sig över.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahaaaa... då kan det nog vara så att mina Clowner (som åxå brukade hålla till runt skummaren när jag hade den där) lagt ägg som nassariusen sen gett sig på... inte lika kul historia helt plötsligt. Fast å andra sidan så tror jag verkligen inte att jag skulle kunna lyckas föda upp några små-clowner, så precis som räkornas ägg får man väl se det som möjligheter till en lite mer varierad kost...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...