koaala Postat 28 november 2010 Dela Postat 28 november 2010 Mitt kh har slutligen börjat falla, men ca är forvarande hög. Tänkte att kanske nu är det dax att prova med lite soda i osmosvattnet.kh 10,9 salifertsalk 3,04 (8,512) reeflabca 503 salifertsca 500 reeflabmg 1245-1260 med varderasr- som vanligt oläsbartph 8,4- med ljusTänkte att om jag nu tillsatte lite soda då kunde mitt alk/kh ökas och ca sänkas, så att allting kanske hamnar rätt till slut.Har också lagt lite saliferts soft i osmosen som innehåller bl annat mg.Att lägga i strontium får jag nog vänta med tills ca har sjunkit tillräktligt för den också har ca höjjande effekt har jag hört. Vad tycker ni, är jag på rätt väg? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
koaala Postat 29 november 2010 Författare Dela Postat 29 november 2010 Jag har inte faktist kunnat hitta någonstans att soda skulle minska ca samtidigt när kh höjs. Vad jag förstog blir ca samma, så kanske soda är inte bra medel i mitt fall endå. Men jag kan ha fel också. Vad finns det för medel som höjjer kh och sänker ca. Jag vet att det är inte vanligt åtgärd, men kan tänka mig lite högre kh än så högt ca. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.