Ted-m Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Jag titta på Cristoffer (junros) Classe filter och bestämde mig för att bygga ett.Jag har gort lite ändringar i bygget dock så jag lägger upp denna tråd så folk kanske får enu fler ider.Delar1x Filterhus från classe1x Väggupphänging för filterhus1x Newjet 2300 pump eller annan pump1x tub akvarie silicon1x 20mm vitt rör1x 3mm plexibit från clas ohlson2x slangkoppling med 1tum gänga på tror det är 1 tum.Bauhaus trädgårdpennatumstockLammelslipstift2mm borrbuntbandsidan där det står "ut" blir in och "in" blir utJag starta med att dra silicon "bild1" dom sista 3-4 gängorna på filtret.Sedan drog jag dit slangkopplingarna.Sedan tog jag en bit 5x3cm plexi "bild2" och slipa till så den passa över utloppet.Detta borra jag hål i samt limma med silicon.Sedan tog jag en bit 8x8cm plexi och rita en cirkel på "bild3".Slipa ner den till drygt 7,7cm i diameter så passa den för mig där jag ville ha den.borra en massa hål i plattan "bild4".Sedan tog jag det vita 20mm röret kapa den efter önskad längd.Denna passar perfect i filtret men behövs slittsas längst ner för att den skall gå in i bottenplattan.Gör slittsen lite bredare upptill som på "bild5".Slipa lite på 2 av sidorna ovanför slittsen så buntbanden sitter bra och inte kan glida ner eller upp.Sedan är det bara att plocka ihop filtret och köra.MVH:TedPS.Tack Christoffer för denna ide. Citera
Ted-m Postat 14 december 2010 Författare Postat 14 december 2010 Fattas lite saker för mig men jag kommer lägga upp bild/film när jag kör igång det med. Citera
Benighted Postat 14 december 2010 Postat 14 december 2010 Hmm, tack för påminnelsen Ted kom ju på nu att jag har ett sånt här filter liggande i skåpet sen Cristoffers tråd, får ta tag i moddningen snart Ser bra ut ser fram emot filmen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.