danielj75 Postat 31 december 2010 Dela Postat 31 december 2010 Har märkt en konstig sak i mitt akvarium!Som många andra har jag haft en hel del borstmaskar, har inte sett det som något problem. Men många verkar ha problem med Maskarna så här kommer ett Quick and Dirty trick för att få ner antalet.OBS! utför inte detta trick. Jag bor på landet med luftledning vilket gjorde att mitt akvarium var nere under 20 grader (ca en halvtimme) inga djur verkade ta skada (läs Fisk) men jag har en betydligt mindre stam av borstmask ca 90% av dem verkar ha försvunnit.Så är det någon mer som har "upptäckt" detta med kraftig sänkning av temp för att få ner antalet borstmask och varför påverkades bara dem av detta? //Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 31 december 2010 Dela Postat 31 december 2010 Är du verkligen säker på att de försvunnit för alltid? Den lägre temperaturen bör ha minskat deras ämnesomsättning, så de kanske bara 'ligger till sig'. En teori bara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 31 december 2010 Författare Dela Postat 31 december 2010 nja har 26-27 grader i ca 3-4 veckor nu... Har även fått en del skräp alger misstänker att det är "ruttnande" maskar som orsakar det. //Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
knabbuziak Postat 31 december 2010 Dela Postat 31 december 2010 Jag hade mitt refugium "offline" ett tag utan ljus och värme... Höll omkring 20 grader ett par dygn. Där är fortfarande gott om borstmask. Gjorde mig av med en på 3dm för en dryg vecka sen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.