akvarium123 Postat 1 januari 2011 Postat 1 januari 2011 Har ett flertal vita maskar/trådar som dagtid "hänger" ihopdragen (3-5mm) i ls eller fragfötter. Ibland när det är ljust, men oftast när släcks, så vecklar dom ut sig (40-50mm,under milimetern grova). Ser ut som dom skulle ha småa hullingar på sig.Vet int om jag inbillar mig men dom verkar störa sps:erna när dom är för nära.Något som låter bekant? Citera
StatusQ Postat 2 januari 2011 Postat 2 januari 2011 Jag har också sett trådtunna maskar sticka ut ur ls och sträcka sig omkring, men jag vet inte vad det är och har aldrig sett dom skada eller irritera koraller Citera
ballsam Postat 2 januari 2011 Postat 2 januari 2011 Har för mej dom kallas "spagettiworms". Har sådana själv. Inte säker, men tror dom är harmlösa. Kolla i reeflex efter info /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera
akvarium123 Postat 2 januari 2011 Författare Postat 2 januari 2011 Tycker att de ja hittat om spagettiworm inte riktigt stämmer överens. Den har ju en kropp med tentakler och lever i sanden.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.