Gå till innehåll

Litet fosfatfilter/reaktor.


campokatt

Rekommenderade inlägg

Söker en liten fosfatreaktor för rowaphos, kol tex.

Har sett lite olika men dom är så stora, rymmer 3L och är 500mm höga osv.

Jag skulle vilja ha ett lite mindre filter, gärna med in och utlopp på ovansidan och fäste att hänga på akvariet... Nån som vet vart man kan köpa nått sådant?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg den. Men som sagt jag tycker anslutningarna är värdelösa på det.

Ett exempel säger du, typ det enda jag har hittat i den storleken...http://www.marinedepot.com/ps_ViewItem.aspx?category=Two_Little_Fishies_Phosban_Reactor_150_Phosphate_Reactors&vendor=Two_Little_Fishies&idProduct=TL4311&IdCategory=FIFRISPR&child=TL4311&tab=2&size=150%20(up%20to%20150%20Gallons)

Detta borde vara ok men det ser lite smäckigt ut...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg den. Men som sagt jag tycker anslutningarna är värdelösa på det.

Ett exempel säger du, typ det enda jag har hittat i den storleken...http://www.marinedepot.com/ps_ViewItem.aspx?category=Two_Little_Fishies_Phosban_Reactor_150_Phosphate_Reactors&vendor=Two_Little_Fishies&idProduct=TL4311&IdCategory=FIFRISPR&child=TL4311&tab=2&size=150%20(up%20to%20150%20Gallons)

Detta borde vara ok men det ser lite smäckigt ut...

jag har haft ett sådant filter som jag köpte när jag var i staterna, fungerar helt ok men är som du säger lite smäckigt, tex lossnade anslutningarna så att jag fick limma om dom.

jag skickade med det när jag bytte akvarium och är också på jakt efter något liknande till mitt RSM.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...