niki68 Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 är nån som använder samma produkt ?,jag måste veta hur mycket ska jag använder och hur(bara kasta i akvarium till exempel),min akvarium är på 200 liter.tack ! Citera
evileye Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=37886 Citera
niki68 Postat 14 februari 2011 Författare Postat 14 februari 2011 ok,tack !måste jag stänga skummaren ? Citera
Vandal Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 det kan vara bra att stänga av skummaren en halvtimme-timme om man matar med foder för filtrerare... det stannar i vattenkolumnen längre... när man startar skummaren igen kommer stora delar av fodret skummas bort... Citera
ballsam Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Jag använder reefpearls några dagar i veckan. Brukar dra bort pistongen på en 10ml spruta och pytsa i lite med en minisked. Sen är är det bara att trycka tillbaka pistongen och dra upp vatten och skaka. Brukar aldrig stänga av skummaren utan istället portionera vid flera tillfällen. Tror mej ha sett att eupylliorna blivit fylligare och mer välmående..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
niki68 Postat 14 februari 2011 Författare Postat 14 februari 2011 det blir flera gånger om dan eller bara en gång,men är inte fel stänga skummaren ca.30 min. ?om du skulle räkna i gram ,hur mycket man ska ta ? Citera
ballsam Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Inte fel att stänga av skummaren. Inte en aning om vikt. Knyckt en sked från ett (oanvänt) avföringsprov. Väldigt små skedar. Om du pyser ner till närmaste vårdcentral eller akutmottagning och frågar lite snällt kan du säkert få en. Smidig storlek ; )Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.