Spindelmannen Postat 20 februari 2011 Postat 20 februari 2011 Min levade sten ser blek ut, (lite alger).Vilket/vilka värden bör jag kolla...?? Citera
_Manne_ Postat 20 februari 2011 Postat 20 februari 2011 Min levade sten ser blek ut, (lite alger).Vilket/vilka värden bör jag kolla...??Kolla mg direkt.. Som första steg..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Spindelmannen Postat 20 februari 2011 Författare Postat 20 februari 2011 Jag blir aldrig klok på dessa tester...!!!! Det ändrar ju aldrig färg, hur mycket jag än droppar i..... Jag gör väl något fel, men det räcker för att jag ska bli irriterad på de.... Finns det inget "labb", som man kan skicka vattnet till..!!!!! Jag inte, att kladda med tester.... Citera
_Manne_ Postat 20 februari 2011 Postat 20 februari 2011 Jag blir aldrig klok på dessa tester...!!!! Det ändrar ju aldrig färg, hur mycket jag än droppar i..... Jag gör väl något fel, men det räcker för att jag ska bli irriterad på de.... Finns det inget "labb", som man kan skicka vattnet till..!!!!! Jag inte, att kladda med tester....i värsta fall så ta lite vatten i en påse eller flaska så får du palla dig hem till mig så får jag prova en gång..men kör du Mg testet så fyll sprutan med reagensen en gång till o fortsätt tills klyvetten färgar om.. lägg på 1500ppm o det du får fram då.mvh manne Citera
Spindelmannen Postat 20 februari 2011 Författare Postat 20 februari 2011 Jag gör ett försök till, jag kör Salifert Mg..... Citera
_Manne_ Postat 20 februari 2011 Postat 20 februari 2011 om värdet inte alls känns rätt så kolla din salthalt som nästa steg..mvh manne Citera
Spindelmannen Postat 20 februari 2011 Författare Postat 20 februari 2011 Min salthalt har varit mycket låg, men nu är den som den brukar.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.