Gå till innehåll

Vem vinner


Wretling

Rekommenderade inlägg

Jag har en Euphyllia glabrescens som jag har haft i 1,5 år nu som har blivit lite stor. Mot kvällen när den har ”sträckt” ut sig helt så börjar den komma åt andra koraller.

post-4365-14468921470395_thumb.jpg

Det är den som är i mitten av bilden och nu börjar den komma åt acroporor som är i närheten.

post-4365-14468921470584_thumb.jpg

Min fråga är vilka koraller den vinner över, jag har fattar att den vinner över montiporor som man ser på bild2.

För övrigt börjar det bli trångt i karet och det är många andra acroporor som håller på att krocka, men det verkar som dom böjer av och växer åt andra håll istället men denna Euphyllia fladdrar ju omkring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Euphyllian kommer bara få längre och längre tentackler om den känner av när liggande hot. den kommer bränna allt närliggande tills de är döda och då kommer den dra in sina tantackler till en mer normal längd igen.

Enda sättet och korta euphyllians polyper är genom att ta bort de koraller som den nuddar.

Detta fenomen hände nyss för mig och min glabrescense brände tot sönder en montipora.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...