Gå till innehåll

Mitt nya kar


twe141

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag har precis fått i ordning på ett problem i mitt kar på runt 350L och nu tror jag mig veta att det går att köra grejjerna i öst oxå.

Jag bor i Kina och i en mindre stad där det har varit svårt att få tag i det jag behöver. Men nu har jag hittat kanelerna och efter lite hjälp av er snälla själar på SG och lite eget letande bland div butiker så fungerar karet, åtminstone sedan en vecka tillbaka snart.

Men oavsett så jag flyttar snart till Shanghai och stannar där några år. Där är vissa akvarieaffärerna lika välsorterade som hemma har sett många tyska produker som går på import. Men språkförbistringarna är uppenbara och de förstår inte alltid vad jag vill.

Då jag flyttar och har möjlighet att ha kvar min gamla lägenhet ett tag så planerar jag att sätt upp ett kar och vänta några veckor så allt får mogna och sedan flytta över allt befintligt.

innan Jag åker hem sista mars i en månad och skulle då vilja beställa ett kar så att det kan vara färdigt när jag kommer tillbaka. Målet är ett kar på mellan 6 till 700 L sidoborrat, litar inte på byggarna här och får för mig att sidoborrat är "säkrare" med en sump som är i skåpet under. Jag vill ha ett snyggt kar med en bra bänk.

Nu förstår jag att bänken kanske inte så många har men om någon har möjlighet att skicka mig ritningar med mått och bilder på kar och skåp.

Ett bygge som ni är riktigt stolta över så kan jag hedra er med en kina kopia :-) som jag lovar att visa upp här för att se om jag slår orginalet eller inte......

Jag står mellan hörn och vanligt så all förslag tas emot tacksamt. Har ni inga ritningar så dra bilder på bygget så kan jag försöka lägga till det själva.

MVH

Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...