Gå till innehåll

Köpa saltvattensakvarium :)


Bauraurum

Rekommenderade inlägg

Om jag var du skulle jag kolla runt på guiden och läsa på vad som verkar passa dig, vilken typ av akvarium du ska skaffa.

Se hur andras ser ut vad de tycker om sitt upplägg. Vill du komma undan billigare så håll ett öga öppet på köp/sälj avdelningen här på guiden, där dyker det upp vetttiga kar till en billig slant med jämna mellanrum, om du har tur kanske säljaren finns nära dig. När det kommer till utrustning (belysning, skummare, pumpar) så finns det många lösningar, anledningen till att ett par ganska grundläggande frågor så som dina får så många olika svar är pga att det finns så många olika "skolor" inom saltvattenakvastiken, det en person anser vara den ultimata sanningen kan för en annan vara fel.

Som någon nämde tidigare, plugga på- läs mycket innan du gör investeringar, det kommer spara dig både pengar och frustration.

Mina råd är generella, skaffa ett akvarium så stort akvarium du har råd med, många vill ha större kar än de har, men det är viktigt att kunna utrusta det akvariet du skaffar. Det är bättre att skaffa ett 450l kar och utrusta det rätt än att köpa ett 900l kar och behöva snåla med allt.

Vill du ha ett akvarium som du kan utveckla, köp ingen färdig lösning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...