Gå till innehåll

Wave Box Vision 60


Scontan

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har från och till under flera års tid sneglat åt ett SV-kar.

Jag har nu råkat springa på ett lite mindre SV-paket som lockar en aning, men jag är nyfiken på om någon filur här har erfarenhet av akvariumet i fråga.

http://akvariebaronen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=120&Itemid=230

Gillar utformningen, och eftersom plats är en bristvara förtillfället känns det här väldigt lockande. Borde fungera med lite mindre koraller, räkor, och kanske även någon simmare :P

Gjorde en snabbsökning på forumet samt google utan att egentligen hitta specielt mkt om karet. Men finns det några direkta problem med det hela? Finns det andra, prisvärda, alternativ i ungefär samma storlek? Är tekniken som kommer med fullgod? (medveten om att det finns ett par olika skolor ang "high-tech" och "low-tech" etc).

Känner redan nu att det är lite svårt att veta vad man bör fråga efter, men tänkte läsa upp mig lite, och få framförallt om andra mindre kar. Så kommer garanterat att fylla på med fler frågor i takt med att jag får mer kött på benen.

Vh

Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej !

Jag har ett sånt akvarium sen ca ett halvår tillbaka.

Skummaren som följer med funkar inge bra, skummar dåligt och sen måste man hela tiden byta kolfiltret för det sätts igen. Den låter även en hel del.

Belysningen är helt ok för lättare koraller.

Jag har 4 små fiskar och en räka i mitt.

Du behöver även komplettera med en streampump och ev. värmare

Fråga gärna om du vill veta mer.

/Rasmus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...