ballsam Postat 31 mars 2011 Postat 31 mars 2011 Dax att börja fundera på nya rör till rampen, och tänkte höra om nån har testat korallenzuchts superblau..? /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera
ballsam Postat 13 augusti 2011 Författare Postat 13 augusti 2011 i fall nån är nyfiken, så kör jag sen en tid tillbaka med 3 suberblau och 3 fiji purple i rampen och är nöjd med det. vet inte om superblau är mer superblau än andra blåa rör, men blått är det i alla fall Citera
knabbuziak Postat 13 augusti 2011 Postat 13 augusti 2011 Vad hade du innan och hur vilka förändringar i karet har du sett som du tror kan bero på val av ljuskälla? Citera
ballsam Postat 13 augusti 2011 Författare Postat 13 augusti 2011 Vet inte riktigt om jag kan tillskriva den här ljusuppsättningen några särskillda egenskaper. Strax efter att jag bytte rör la en av ballasterna av, så jag kör bara med 4x39 w i rampen (+2x39 w i sargen). Har nya ballaster liggande men tänkte byta samtidigt som jag kopplar in ett litet chip till ghl-styrningen som sköter dimringen. Jag har lite dålig koll på kelvintal å sånt och väljer nog mer rör som ger ett estetiskt tilltalande ljus (gillar discoblått). Tror det kan bli riktigt läckert när dom sista 2 blåa rören lyser på 10% när fiskarna ska somna ; )Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.