Gå till innehåll

Hur vanligt att anemoner flyttar sig?


Rekommenderade inlägg

Jag har en anemon som gissninhsvis är nån sorts Heteractis. Denna lever numer i symbios med mina Ocellaris-clowner. Jag har haft anemonen i omkring 2 månader. Clownerna har gått i anemonen en månad ungefär, men de har gått i akvariet i över ett år. Anemonen har inte rört sig mer än de första 2 dygnen. Den sitter fäst under en sten med foten och dagtid sträcker den ut sig i ljuset. Den sitter rakt under en 70W MH. Dessutom så får den intermittenta strömmar från roterande munstycket på min returledning. Jag antar att den trivs här då den vandrat hit av sig själv.

Jag säkrade mina streamers med ett nät. Tyvärr har detta nät vuxit igen med alger, så nu är cirkulationen ganska decimerad. Jag undrar egentligen bara om jag kan ta bort nätet utan att i nån större utsträckning riskera att anemonen blir puré.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

Min har hittat sitt place och flyttar sig inte mera nu! den höll på massor i början men nu sitter den allt fin där den sitter,

Där emot har jag läst och hört att ändrar man strömmarna i karet finns det risk att dom börjar vandra igen så det kan vara nått o tänka på!

/Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

Lär väl bli intressant när jag kör ner 1 till cirkulationspump, lär väl inte sova på ett par dagar för o hålla koll på våran anemon :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...