san_miguel Postat 2 april 2011 Postat 2 april 2011 Hej.Jag ska köpa nytt akvarium som kommer med en plåtställning.Nu undrar jag hur jag ska klä in den, hade tänkt att ha nått ekfärgat på den.Har ni några bra tips på hur jag ska göra och vad jag ska använda?Mvh Mikael Citera
Edward Postat 2 april 2011 Postat 2 april 2011 Finns väl många sätt att göra på, Har själv klätt in min förra ställning med mdf skivor. Och håller även på med att klä in den nya med mdf skivor. Citera
san_miguel Postat 2 april 2011 Författare Postat 2 april 2011 Hej.Använder ni vanliga gångjärn till typ köksluckor för dörrarna? Citera
Edward Postat 2 april 2011 Postat 2 april 2011 Beror väl lite på eget tycke och smak, och bänkens utformning men absolut fungerar det. Citera
Genne Postat 2 april 2011 Postat 2 april 2011 Min ställning har jag satt luckor av MDF-skivor som jag klätt med 4mm teakfaner.Gångjärnrn har jag köpt vanliga änkla typ pianogångjärn på Biltema.Övriga sidor och överkant har jag bara klätt med 4mm faner som sitter med korta bitar av kardborreband så om jag vill komma åt från annat håll är dom lätta att ta bort, dessutom väldigt lite vikt/Glenn Citera
remne Postat 2 april 2011 Postat 2 april 2011 Om du har svårt att fåtag på ekfaner, så kan jag tipsa om IKEA's ek-klickgolv. Jag limmade fast det på tunn mdf-skiva. Blev kanonbra resultat. Citera
san_miguel Postat 3 april 2011 Författare Postat 3 april 2011 Om du har svårt att fåtag på ekfaner, så kan jag tipsa om IKEA's ek-klickgolv. Jag limmade fast det på tunn mdf-skiva. Blev kanonbra resultat.Okej tackar de ska jag kolla på. Citera
san_miguel Postat 3 april 2011 Författare Postat 3 april 2011 Min ställning har jag satt luckor av MDF-skivor som jag klätt med 4mm teakfaner.Gångjärnrn har jag köpt vanliga änkla typ pianogångjärn på Biltema.Övriga sidor och överkant har jag bara klätt med 4mm faner som sitter med korta bitar av kardborreband så om jag vill komma åt från annat håll är dom lätta att ta bort, dessutom väldigt lite vikt/GlennKardborrbanden lät smart ska funderas på. Citera
pepo Postat 4 oktober 2011 Postat 4 oktober 2011 Planerar att använda IKEA´s köksdörrar... Finns i lämpliga mått åtminstonne för min bänk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.