Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej.

Jag ska köpa nytt akvarium som kommer med en plåtställning.

Nu undrar jag hur jag ska klä in den, hade tänkt att ha nått ekfärgat på den.

Har ni några bra tips på hur jag ska göra och vad jag ska använda?

Mvh Mikael

Postat

Finns väl många sätt att göra på, Har själv klätt in min förra ställning med mdf skivor. Och håller även på med att klä in den nya med mdf skivor.

Postat

Min ställning har jag satt luckor av MDF-skivor som jag klätt med 4mm teakfaner.

Gångjärnrn har jag köpt vanliga änkla typ pianogångjärn på Biltema.

Övriga sidor och överkant har jag bara klätt med 4mm faner som sitter med korta bitar av kardborreband så om jag vill komma åt från annat håll är dom lätta att ta bort, dessutom väldigt lite vikt/Glenn

Postat

Om du har svårt att fåtag på ekfaner, så kan jag tipsa om IKEA's ek-klickgolv. Jag limmade fast det på tunn mdf-skiva. Blev kanonbra resultat.

Postat
Om du har svårt att fåtag på ekfaner, så kan jag tipsa om IKEA's ek-klickgolv. Jag limmade fast det på tunn mdf-skiva. Blev kanonbra resultat.

Okej tackar de ska jag kolla på.

Postat
Min ställning har jag satt luckor av MDF-skivor som jag klätt med 4mm teakfaner.

Gångjärnrn har jag köpt vanliga änkla typ pianogångjärn på Biltema.

Övriga sidor och överkant har jag bara klätt med 4mm faner som sitter med korta bitar av kardborreband så om jag vill komma åt från annat håll är dom lätta att ta bort, dessutom väldigt lite vikt/Glenn

Kardborrbanden lät smart ska funderas på.

• 6 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...