Postat 29 april 201114 år Hej!Jag kollade min salthalt idag och tyckte den var lite låg. 1.022,5.Skulle vilja ha salthalten på i alla fall på 1.023-1.025.Hur höjer jag salthalten utan att skada mina fiskar? Eller är salthalten godkänd? De jag är oroliga för när det gäller salthalten är min eremitkrabba och snigel ^^
Postat 29 april 201114 år salthalten är ok.. för enbart fisk så är det smidigare med lite låg salthalt..men vilket som , vill du höja halten så slänger du med lite salt i påfylladsvattnet du har för avdunstningen.mvh manne
Postat 29 april 201114 år Författare salthalten är ok.. för enbart fisk så är det smidigare med lite låg salthalt..men vilket som , vill du höja halten så slänger du med lite salt i påfylladsvattnet du har för avdunstningen.mvh manneI kategorin "enbart fisk", räknas räkor, sniglar och krabbor med då?Smart tips där med att ha salt i avdunstningsvattnet, tänkte inte på det, tack!
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.