Tedd Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 Hej!Jag kollade min salthalt idag och tyckte den var lite låg. 1.022,5.Skulle vilja ha salthalten på i alla fall på 1.023-1.025.Hur höjer jag salthalten utan att skada mina fiskar? Eller är salthalten godkänd? De jag är oroliga för när det gäller salthalten är min eremitkrabba och snigel ^^ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 salthalten är ok.. för enbart fisk så är det smidigare med lite låg salthalt..men vilket som , vill du höja halten så slänger du med lite salt i påfylladsvattnet du har för avdunstningen.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 29 april 2011 Författare Dela Postat 29 april 2011 salthalten är ok.. för enbart fisk så är det smidigare med lite låg salthalt..men vilket som , vill du höja halten så slänger du med lite salt i påfylladsvattnet du har för avdunstningen.mvh manneI kategorin "enbart fisk", räknas räkor, sniglar och krabbor med då?Smart tips där med att ha salt i avdunstningsvattnet, tänkte inte på det, tack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.