Gå till innehåll

Frågor ang. MH


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag är i startgroparna för saltvatten och har tänkt mig ett akvarium i storleken 200-240 liter. Har varit i kontakt med en som säljer en MH 250W (20000K) längd 35 cm, armaturen är 8 år (märke?) och själva lampan är liten och tunn. Min fråga är nu är det en lämlig belysning till ett akvarium i storleken jag tänkt mig, vågar jag köpa en åtta år gammal armatur som jag inte har möjlighet att titta på först, hur mkt. ska jag betala för den. Den behöver ny lampa, vad kostar det?

Med vänliga hälsningar,

Tony

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lampan kostar mellan 800-2000 kr beroende på kelvintal, fattning (sockel) osv. Därför är det viktigt att du ta reda på vilken modell är det samt märket förstås. Sen så bör du se den "in action" innan du köper den så att du vet att den fungerar och är hel (den är 8 år), men har du inte möjlighet till det så får du själv avgöra om du kan lita på säljaren.

Angående priset så är det också upp till dig, en ny armatur (enklare modell)kostar ca 4500:- inkl lampa (250W) tror jag, se under länkar och butiker, så med tanke på att du ändå behöver ny lampa så bör du inte betala als mycket för den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...