Gå till innehåll

Ska ge mig på att försöka bygga "LED"..


Majki01

Rekommenderade inlägg

Jag vill ha igång lite projekt nu! Något att pilla med på kvällarna..!

Så varför inte försöka bygga en LED armatur istället för att köpa en färdig.

Min fråga är simpel bara jag vet allt jag behöver så kan jag nog ordna ihop det bra..

Jag tänkte köra på detta till mitt 200 liters. http://www.rapidled.com/servlet/the-23/24-Premium-LED-Do-dsh-It-dsh-Yourself/Detail

För lite?

men... Vad MER behöver jag köpa? för att stå med alla saker till en komplett ramp!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Kylflänsen tänkte jag beställa från stamma ställe som Jimmy.. Har inte tillgång till svets så vad behöver man för att fästa dioderna på kylflänsen?

Vad för kit från rapidled hade du valt om du haft 200 liter? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Kylflänsen tänkte jag beställa från stamma ställe som Jimmy.. Har inte tillgång till svets så vad behöver man för att fästa dioderna på kylflänsen?

Vad för kit från rapidled hade du valt om du haft 200 liter? :)

Man fäster antingen med värmeledande lim , artic silver tex.. Det gjorde jag. Alt man skruvar fast dom i kylplattan, dock behövs då hål och gänga i kylflänsen. , jag själv hade valt minst 36 kit eller ett 48 kit.

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Kylflänsen tänkte jag beställa från stamma ställe som Jimmy.. Har inte tillgång till svets så vad behöver man för att fästa dioderna på kylflänsen?

Vad för kit från rapidled hade du valt om du haft 200 liter? :)

Du får lim med i kittet, Arctic Alumina Thermal Adhesive. Vet dock att Arctic Silver är riktigt bra. Blev tipsad om de när jag byggde min dator.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...