Gå till innehåll

Saddleback Clown (Amphiprion polymnus) - Rätt beteende?


darkis

Rekommenderade inlägg

Hej!

Tänkte höra lite snabbt om ni tror mina två clowner mår som dom ska, den lite mindre med klarare gul färg på "näbben" verkar lite mer aktiv än dess större hälft.

Det verkar också som den större finner min mjukkorall som ett passande bo!

Det jag framförallt tänker på är att den större verkar flämta.

Dessa clowner hämtades från akvarieaffären i fredags och jag tycker dom är hur fina som helst (Ni som följde min tråd om min drakfisk, jag har skaffat dessa eftersom dom inte kommer få plats i Tigers mun ;-) )

Båda käkade idag, även om inte så aktivt. Men kan bero på ett nytt foder jag inte testat tidigare just idag.

nIfJZqgehSI

Med vänlig hälsning

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När vi flyttade över allt till vårat stora kar för länge sen blev en clownfisk av samma sort som dina lika dan, den började andas jättesnabbt och började se tröttare o tröttare ut.

Den gick tyvärr bort efter 2 dagar och blev utstött av den andra clownnen ifrån anemonen.

Vet inte varför de blir så och hoppas verkligen inte din går samma öde som våran gjorde.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Tänkte återkoppla på denna tråd. Clownen har ätit under hela veckan och verkade ha ett oförändrat läge, då den har bott i korallen har det varit svårt att avgöra hur slö den faktiskt varit.

Igår kväll såg det ut som den vilade på grenarna på korallen och hade lite svårt med balansen. Ytterligare lite senare hade han ramlat ner och låg på sidan på botten och flämtade varvid jag bestämde att det fick bli slut på lidandet. Det var inga som helst problem att fånga honom heller.

Så tyvärr gick det inte väl nu, såg att butiken hade kvar ett par clowner där den enda höll på med ett liknande beteende så ska ringa och förvarna dom då det startkt påminde om min clown.

Med vänlig hälsning

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...