Gå till innehåll

Problem med skummare


twe141

Rekommenderade inlägg

Hej Jag var i går och köpte en ny skummare, jag slängde ut min Weipro skummare då den är enligt mig det sämsta man kan köpa.

Jag bor i Kina och problemet är att veta vad man köper. Jag hittade ett märke JNS importerat från Taiwan rätt dyr gav 3000 SEK för den. Det är en stor utvändig nålhjulsskummare som jag har placerat i karet, stor diameter runt 20cm och 70 hög jag har ett 525L kar. När jag tittar på den så ser den bra ut och har sätt på olika forum att de inte tycker att det är någon dålig skummare utan klass med deltec, men jag kan inte hitta någon som har köpt just den jag har köpt. Beskrivningen på 5 rader är på Kinesiska.

Men jag får den inte till att skumma, nu vet jag att den är ny men jag har ju som sagt levt utan skumning ett tag så det borde finnas tillräckligt att skumma ur. Jag har två bilder en på skummare i mitt kar och en jag hittade på nätet.

Några frågor

De gav mig en lite 2000L pump räcker det?

Vart skall vattenlinjen vara?

Andra ideer någon med erfarenhet av denna typ av skummare?

Hur lång tid brukar ni få vänta till stora nya skummare har börjat funka?

MVH

Thomas

post-5149-14468922180342_thumb.jpg

post-5149-14468922180492_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej , det är alltid lite en liten oljig hinna på plasten , det tar några dagar innan den försvinner , ställ ner nivån i skummaren så den inte kommer i gång och skumma när du inte är hemma , 2000l pumpen räcker gott och väl , om du har vanlig filtervadd hemma , doppa den i karet utan att skölja den innan , då startar den garanterat , mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den funkar prima Nu . den skummar lite för tunt och lite tricky att ställa ib. Men å andra sidan det har kommit mer skit ur karet på 24h än på en vecka på min Aqua medic jag hade i Svedala men min Taiwan skummare är typ 3ggr så stor så konstigt vore annars. Men jag måste fråga vad är teorin bakom

vadd och skumning????

//Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...