Dregs Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Levande stenar som legat i saltvatten i 4 dagarMysko gröna pinnar / rör (inom röda ringar)Blev så fundersam då jag är helt ny i akvarium hobbyn är det något som är skadligt? och ska levande stenar verkligen se så....döda ut som jag tycker dessa gör Citera
NiXoN Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Chaeto alger, inge farligt bra macroalg att ha för näringsexport...http://se.reeflex.net/tiere/942_Chaetomorpha_linum.htm//NiXoN Citera
Dregs Postat 1 juni 2011 Författare Postat 1 juni 2011 Tackar så mycket för svaret skönt att höra de är ofarligaVad tyckte du om hur stenarna ser ut i övrigt ? för mina otränade ögon ser det så vita och bleka ut men kanske det är så de ska vara Citera
JFerm Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Att stenen ser vit och blek ut beror troligtvis på att den har legat mörkt utan ljus, den blir snart fint röd av kalkalger Citera
NiXoN Postat 2 juni 2011 Postat 2 juni 2011 Ser ut att vara ECO/odlad sten eller har jag fel?//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.