Gå till innehåll

Osmose?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Beställde just en Osmose så jag kan få rent vatten till mitt kommander kar. Men nu undrar jag om det är någom som vet nått om Prodac som akvarielagunen.se säljer... Bu eller bä, bra eller dålig?

/Fredrik Johannisson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag köpte en prodac hos dem, tycker den funkar bra, men jag har inget att jämföra med eftersom detta är min första osmos. Det brukar vara samma membrantillverkare även i dyrare osmoser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en sån också, eller rättare sagt en clone mellan prodac och denerle (skumt märke jag vet =) För då den ska monteras i hop så får man vara försiktig när man skruvar dit plastkopplingen med den lilla röda reduceringsventilen i nedre ändan på huvudtuben!!! Jag som ville att det skulle bli tätt och fint drog sönder den smiley26.gif så jag fick montera in membranet i mitt gammla osmos skal och använda mig av den reduceringsventilen istället.

En nackdel till med den reduceringsventilen är att den inte går att justera, som på många andra så det går inte att bakspola den som med andra osmoser. Annars är jag till 99% säker att det är samma mebran i vilken osmos du än köper, det fins nämligen väldigt få membran tillverkare i välden och membranen i både prodacen och i dennerlen ser identiskt lika ut.

Annars anser jag att det är en utmärkt osmos som är väldigt prisvärd. Den fungerar bra, jag har inte mätt ledningstalet men den verkar fungera bra jämfört med min gammla som var rätt sliten.

__________________

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...