twe141 Postat 6 augusti 2011 Postat 6 augusti 2011 Var på semester i två veckor kör baling lightGjorde i ordning dosering åt akvarie vakten brukar själv mäta rätt ofta och justera mägnderna men av praktiska skäl så blandade jag 4 flaskor med kh resp ca buffer. Men måste blivit för mycket ca mäter Ca 580Kh 10Nitrat 25Nitrit 0Ph 8De flesta koraller är ok kalkalgerna växer och frodas men xenian är död, och min mussla är stägnd. En fisk har dött en palett men de andra paletterna mår kanon hade 3st nu två kvar men de är prickfria och äter bra. Har inga alger förutom kalkalger. Dragit igång med vodka igen men 25 i nitrat är kanske högt men ingen ko på isen, men när börjar ca bli farligt högt?//Thomas Citera
Edward Postat 6 augusti 2011 Postat 6 augusti 2011 tråkigt med fisken, För att få ner Ca och Kh så hade jag gjort ett vattenbyte, sen stängt av ballingen ett par dagar när ca och kh ligger bra hade jag startat ballingen igen och dragit ner på doseringarna lite. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.