Gå till innehåll

Magnesiumtilsats utan Möjlighet att testa?


twe141

Rekommenderade inlägg

Hej jag har justerat in mina värden efter ett par missöden med akvarievakten under min semester ca var för högt? Jag gjorde det genom 200 l vattenburen i mitt 600l system under 3 dagar ligger nu på 490 i ca och 9i kh. Salthalten var även lite hög har sänkt den med var en av delförklaringen till det höga ca värdet på över 500 innan fick tag i en reaktometer väldigt glad över min nyinvestering.Resultat är att korallerna är gladare men mina kalkalger börjat blekna, var väldigt stolt över mina kalkalger innan varenda sten är rosa och har inte en enda tråkig alg. Funderar om magnesium har sjunkit, men jag kan inte hitta ett enda test i Shanghai. Åker hem en sväng i oktober, tar med mig ett par tester. Men hur skall jag göra i väntan, tilsätta enligt tänkt förbrukning, tillsätta lte grann eller helt enkelt strunta i det och köra efter metodiken tillsätt inget du inte kan mäta. Min affär importerar magnesium men inte tester lite skumt men så är det.MvhThomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...