Gå till innehåll

Hjälp med ghl profilux II light


ballsam

Rekommenderade inlägg

Började igårkväll med att försöka lära mej en ghl som har legat i källaren ett tag. Huvudsyftet med ghl'n är att styra ljuset. Tror jag lyckats någorlunda, men har lite frågor:

Lyckas inte släcka rampen helt vid nerdimmring. Står kvar på 1%. löst det tillfälligt med att sätte en timer på strömsladden. Tycker inte det ska behövas..

Finns det nån beskrivning på svenska? Orkade inte testa att länka den till en dator. Är det lättare att programmera den om man gör det?

MVH/ Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag vanliga tvåan men tycker dator programmet funkar helt ok. Har alltid kört via dator.. Blir lätt att överskåda det man gör.

Du får sätta en timer inställning på powerbarens utgångar så du släcker helt via datorprogrammet o slipper lös timer.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att det går, men kunde inte hitta den funktionen sent igårkväll. Lyckades däremot ändra till tyska (och tillbaka). Hur är det med uppdateringar av programvaran på sånna här? Gratis? Nån bra sida att hitta det på? Skulle tippa att jag behöver ett program till datorn också.. jag har inte fått diagnosen, men jag tror att jag föddes med datoranalfabetism ; )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Update; mailade med ghl's support som fixade en länk, så nu har allt löst sig. Otroligt mycket smidigare att göra inställningarna på datorn istället. Om nån timme ska jag träffa Manne i markaryd (om vi inte får larm), som ska leverera en LED-list för gryning/skymning/månljus & blixt som jag ska koppla in imorgon. Kanske onödigt, men lite kul..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...