litetsmultron Postat 28 augusti 2011 Författare Postat 28 augusti 2011 Detta karet har varit igång runt en månad då mitt andra sprack. men samma vatten och sten samt att jag har bara sand i framkant på knappt en cm så under stenar och bakom är det rent. Citera
snickarn Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 som nixon skrev så är inte saliferts fosfat test jättebra men om du får minsta lilla tendes till fosfat med det testet så har du förmodligen för mycket fosfat, om det inte visar något så är det inte fosfaten som spökar.jag kommer att ha ett par timmar ledigt imorgon slår en signal till dig då Citera
NiXoN Postat 29 augusti 2011 Postat 29 augusti 2011 Kollade den precis för att vara säker. Den är ca 2 månader gammal och den mäter 0 skulle ja tro. kan bara mäta ner till 5,3 Men iaf färgade den till rätt färg på första droppen,Ta o testa slaskvatnet med bara för säkerhets skull, och om du kan låna något kh test som mäter riktigt lågt.Lite kul att det inte var jag som var sen o svara för omväxlingens skull;)//NiXoN Citera
litetsmultron Postat 29 augusti 2011 Författare Postat 29 augusti 2011 De va bara ja som inte kolla på test kartan längst ner. 0,01ml av kh testet som då motsvarar en droppe är 0,146 dKH. så lägre än så kan ja inte mäta. Snickar gör det glömde låna saltmätaren ju. Citera
litetsmultron Postat 13 september 2011 Författare Postat 13 september 2011 Gått ett par veckor nu med fortsatt byte av vatten med red sea salt och en del koraller som höll på att dö börjar ta sig igen och visar en del tillväxt.Var en hel del som dog men smällar man får ta antar jag.Mvh David Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.