jocke_ahl Postat 27 augusti 2011 Postat 27 augusti 2011 Hej..För en tid sen så drog jag i gång ett ekipage på 250+100L alla värden har varit bra.. Tills idag salten är nere på 1019.. Vart har saltet tagit vägen? Hur kan nivån sjunka på typ 3 dagar?Nu till det stora problemet!Jag har inget salt kvar...Har beställt men det har inte hunnit komma... Därför undrar jag om det finns någon i Nyköping-Södertälje området som kan avvara 1kg?Hur ska jag annars bära mig åt?Tacksam för svar! Citera
Guest Mickius Postat 27 augusti 2011 Postat 27 augusti 2011 Vad mäter du salthalten med till att börja med? Vilken temp hade du när du mätte första gången? Vilken temp har du när du mäter nu?---- Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
jocke_ahl Postat 27 augusti 2011 Författare Postat 27 augusti 2011 Jag mäter med en vanlig Hydrometer.. Och tempen har varit 24-25C* vid båda mätningarna.. Citera
NiXoN Postat 27 augusti 2011 Postat 27 augusti 2011 Jag har en del hemma som du kan hämta i morgon om det är kris, du kan även ta med ett vattenprov så du får de mätt med en refraktometer.Skicka ett PM om du är intresserad...//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.