Gå till innehåll

Lysrör 10 000 k?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej! Är det ngn som har beställt lysrör på lampaffär istället för hos akvariebutik? Jag beställde 2 st 120 cm (36w) 10000k rör hos en lampaffär, priset blev drygt 150 kr/st istf att gå på den lokala fiskaffären och betala 350 kr eller mer.

Är det ngn skillnad om man tar jämförelsen mellan t.ex. coralifes rör och t.ex. Osram vid givet kelvin-tal?

smiley5.gifsmiley5.gifsmiley5.gifsmiley5.gifsmiley5.gifsmiley5.gifsmiley5.gifsmiley5.gifsmiley5.gifsmiley5.gifsmiley5.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hm som sagt jag letar efter Osram 67. Om det är i en damunderkläders-, lamp- eller akvarieaffär gör ju detsamma. Bara man vet vad röret heter och dess kapacitet så...........

__________________

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis kan det vara skillnad i spektrum. Själv brukar jag köpa Philips Aquarelle eller Sylvania Aquastar. De ligger kring 100-150kr beroende på watt-tal, om man köper från en billig akvariebutik eller lampaffär.

__________________

~~~ Max Photo ~~~

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="95%" align=center>

<T>

<TR>

<TD class=bold>Peter Josefsson skrev:

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=1 width="100%" bgColor=#999999>

<T>

<TR>

<TD>

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=2 width="100%" bgColor=#ffffff>

<T>

<TR>

<TD class=text>Philips Aquarelle heter väl igentligen TLD 85?</TD></TR></T></TABLE></TD></TR></T></TABLE></TD></TR></T></TABLE>NEJ! Philips Aquarelle är TLD 89!

__________________

~~~ Max Photo ~~~

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Å förlåt Max! Så var det. Så länge sedan som Discuskaret försvann. Där använde jag av detta lysrör. TLD 89. Ska komma ihåg det.

__________________

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...