Gå till innehåll

Letar som en galning =D


Ang3r

Rekommenderade inlägg

Hallo.

Börjar känna mig som en desperat j**el nu. Sitter minst 5 timmar varje dag och läser, letar akvarium. Varför tittar man i köp och sälj FLERA (100) gånger om dagen och tänker "hoppas det har dökit upp något nytt".

Då jag undrar vad man skall tänka på PRIO ett när man köper ett akvarium. Jag själv hade nog sagt att jag vill ha sump (Då jag letar ca 200l). Men sen lysramp, skummare, filtrering och cirkulation alla dessa saker är viktiga men vilket är det som man skall tänka på är viktigast? Börjar undra om 200 liter är en magisk gräns då det blir ganska mycker dyrare då + du kan ju ha en massa mera fisksorter.

Var innom zooaffären som har saltvatten här i Kristianstad och skulle kolla lite info om saltvatten. Tänkte att man skulle kunna fråga om sådana saker som man undrar över. Jag frågade på men glömmde ju hälften. Lite klokare blev man och in på saltvattensguiden direkt och kollade om där hade dökit upp något nytt. Men icke så nicke =D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara o vänta tills något passande dyker upp! Mitt tips dock är att satsa på rätt prylar från början, kanske tar lite längre tid att komma igång ,men du vinner troligtvis i slutändan då du slipper ev byta ut saker som du inte är nöjd med.

Är du i Hässleholm något får du gärna titta inom o få lite insperation från mina två kar.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara o vänta tills något passande dyker upp! Mitt tips dock är att satsa på rätt prylar från början, kanske tar lite längre tid att komma igång ,men du vinner troligtvis i slutändan då du slipper ev byta ut saker som du inte är nöjd med.

Är du i Hässleholm något får du gärna titta inom o få lite insperation från mina två kar.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo jag har övertalat mig själv att vänta. Men habegäret börjar ta över =D Något passande, jo det är just det, vad är passande när man inte vet så mycket? Och sen vill ja inte lägga 8-10 000 på ett kar utan levande. Känns som det är lite väl mycket. Men oftast så får man ju vad man betalar för.

Jag tittar gärna innom dig, men då man är helgrön på detta så kanske man skulle vänta lite tills man får hem ett kar iaf.

Mvh Christoffer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollat in nått på shreeks kub? Riktigt snyggt men lite större än 200l du funderat på

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Jo den är riktigt snygg. Men han skall ju säkerligen ha en del för det med. Hittar inte ngn annons på den så jag vet inte om han skall sälja och lite annan info om det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

8-10k kommer du lägga hur som hälst. Tror mig. Lika bra spara och köp bra färdig, beg paket.

Det du tror du kommer att lägga ut dubla på en gång =), Tuvärr. Dyrt med saltkar.

Jo jag vet att ja kommer få lägga ut det. Men sen man blev pappa och sambon mammaledig så har inte dessa pengarna funnist på lika vis. Tänkte mera på denna banan, månad 1: Köpa kar och starta upp det. Månad 2: Köpa LS och lite städare. Månad 3: Köpa ngn fisk,korall osv osv. Kanske är helt fel? Spara ihop några månader och sen slå till? Men där kommer detta sa*ans habegäret in igen =D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag har övertalat mig själv att vänta. Men habegäret börjar ta över =D Något passande, jo det är just det, vad är passande när man inte vet så mycket? Och sen vill ja inte lägga 8-10 000 på ett kar utan levande. Känns som det är lite väl mycket. Men oftast så får man ju vad man betalar för.

Jag tittar gärna innom dig, men då man är helgrön på detta så kanske man skulle vänta lite tills man får hem ett kar iaf.

Mvh Christoffer

Är du i stan så slå en pling , även om du inte har ett kar ännu.. Det blir mycket pengar i slutändan som man lägger på hobbyn..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...