_PoLo_ Postat 25 september 2011 Dela Postat 25 september 2011 Tjoo!Fick ju hem och startade upp ett 275L i tisdags och har idag mätt upp lite olika vattenvärden i karetsalthalten var 1,024temp 26graderph 8-8,5 (sera test)mg 1060 (var ett JBL kombinerat MG+CA-test)ca 440 (övriga tester gjorda med salifert-tester)po4 0no3 0no2 0Enda jag eg. reagerar på är att mg verkar vara väldigt lågt? Såg iofs sen att det fanns även salifert-tester för dessa värden med i lådan jag fick så kanske skulle vara en idé att göra om testet imorrn? tycker man läser att seras o JBL's tester inte ska va de pålitligaste testerna...bifogar även en bild på karet ska dock ha i mera LS och levande sand bara jag lyckas ta mig till sthlm igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 25 september 2011 Dela Postat 25 september 2011 Vackert skalman, det svalkar! Fint akvarium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.