Gå till innehåll

Rost vs. resten


akvarium123

Rekommenderade inlägg

Hej!

En kompis till mig som jag känner, en bekant dvs, råkade som av en händelse inse att hans värmare har börjat rosta, rätt rejält. Upptäkten föregicks av ett flitigt tittande och funderande i karet pga att nånting jävlas med polyperna. Har schyssta värden genomgående men alla zooas har blivit helt ihopdragna, euphyllian har kramp och sps:erna tappar skinnet och suger förtvivlat in sina polyper... Enda som tycks gilla läget är ju självfallet den där förbannade xenian, och glasrosorna förstås.

Så till min fråga, nån annan som har haft redigt med rost och fått liknande reaktion i karet?

Allting började för 2-3 veckor sedan och jag tycker att det bara eskalerar.Den enda parametern som har ändrat (förutom rosten) är en pistolräka som häver omkring att detrius med rejäl algtillväxt på ls:n som följd. Kan det vara så att stenen "kvävs" av algerna och inte fungerar som den ska?

Mvh//

Nordberg

P.S. Det är som vanligt killen i brevet som köpt billigt kinesiskt skit i hopp om att tjäna några få slantar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...