carlsson Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 Hej mitt kar har gått i 5 dagar nu med blandat salt och levande sten! undar när man ska börja tända lite smått? Citera
campokatt Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 Tycker du kan tända redan nu. Kanske bara ett par timmar.Det är ju viktigt att få igång kalkalgerna... Citera
carlsson Postat 29 september 2011 Författare Postat 29 september 2011 Började tända 1 tima i går Citera
campokatt Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 Ok. Öka nån timma i veckan. När du är uppe i 5-6 timmar kan du ha du några koraller att testa med.Nån liten fisk kan då/bör du ha i kanske redan nu.... Vet ju ioförsig inte hur dina vattenvärden är. Har den levande stenen gett ifrån sig sin fosfat och allt dött har brutits ner tex? När detta skett kan man börja ha i en firre... Dumt att belasta mer om värdena inte är 0 från början.... Då kanske man ska vara mer försiktig med belysning oxå. Men inte rädd... Citera
carlsson Postat 29 september 2011 Författare Postat 29 september 2011 ok. köpte ett nytt jebo 550 liters. men har lite turbo sniglar och 1 blå bent eromit och 2 clowner i mitt red sea 130 liters och en liten blå anemånsen köpte jag netrit test men fattar inte hur man ska mäta? inte jätte haj på tyska hahah Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.