maresboy Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 hur ofta ska de har mat?? jag ger den skalade räkor.. 1 om dagen ?? Citera
Anders Häll Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Jag e ganska snål med maten till min "jens" Har han tur får han en räka eller ett par black-mollys två ggr i veckan. Han verkar det inte gå någon nöd på iaf. Citera
Dykaren Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Ni måste mata mer varierat!Skalade räkor innehåller inte alls tillräckligt med vitaminer, mineraler, fettsyror och annat.Prova att mata med hela räkor, med bläckfisk, med olika fiskbitar osv, gärna med skinn, ben och allt sånt kvar. Så mycket variation som möjligt helt enkelt.Ger ni djuren för ensidig kost så kommer de få bristsjukdomar för eller senare.. Citera
Anders Häll Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 tack för tippsen.. dags att ta en shoppingrunda imorgon mao Citera
maresboy Postat 2 februari 2005 Författare Postat 2 februari 2005 tack..har köpt lite hela räkor nu.. de gick lika bra de oxåmin är lite bortskämd han får minst en om dagen... kanske är lite mkt??? Citera
Guest D-Flex Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Det beror väl lite på storleken på muränan hur mycket den äter. Min stjärna får nog i sig 3-4 st oskalade räkor var 3:e dag och ger jag den skalade så smaskar han nog i sig 10-15st. Den är runt 40cm och lite tjockare än en tumme. Citera
Davidm Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 Hur stora kar tycker ni man behöver till en stjärnmuräna, räcker ett 200x50x50=500liter? Citera
aengus Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 den jag hade årt även artemia och mysis och favoriten var bläckfisk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.