Gå till innehåll

Mandarin fisk ?


Dellan1980

Rekommenderade inlägg

Hejsan har suttit och läst en massa angående min Mandarin fisk jag har skaffat :) vad är det riktigt svåra med dom egentligen min jag kan ha haft en jävla tur äter fint trots att han verkligen är den slöaste av alla fiskarna i akvariumet ? men finns det andra problem med mandariner eller är det bara mat frågan som gör dom så svåra ? en 5a enlig reeflex ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Dennis, Mat är ofta det största problemet med dem och därav svårighets graden. Och det av flertal anledningar t.ex att de inte hinner konkurera om maten som matas i akvariet och därav behöver hitta mat i stenen eller att de kan vara petiga med vad de äter att de bara väljer att ta levande och då blir det hela väldigt svårt därför rekomenderar man ett stort ingånget kar för dem som säkerhet. Jag har själv ett mandarinpar på 180liters, vilket anses alldeles för litet men mina är feta och fina och får matrester då konkuransen inte är så hög och att de åt fryst redan i butiken. (Japp det är maten som gör det svårt)

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar sunny :) då vet jag att min kommer klara sig fint :D min har dock ganska hög konkurrans men klarar sig fint fet och go ser han ut :D mycket rolig liten filur som framförallt ser super vacker ut :D

jo han äter ju faktiskt ifrån stenarna men jag matar med fryst mat så det flyger runt i hela akvariumet till han så han har sin hörna han rensar i :)

då slipper jag oroa mig för min fina Mandarin :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Jag har haft min mandarin i lite över 3 år nu, det är en helt underbar fisk. Jag har aldrig sett honom äta något av det som jag ger till de andra fiskarna. Antingen så smygäter han lite utan att jag ser det men det mest troliga är att han lever helt på alla godsaker som finns i LS'en.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...