Gå till innehåll

Levandesten


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag startade min burk för snart 6 månader sedan och startade med 10% levandesten, har inte märkt något särkilt djurliv i stenen och ändå har jag ingen fisk.

Nu köpte jag några kilo i två omgångar på Akvariekällan,stenen var helt färsk i från bali och den var full med olika typer av kalkalger och makro.

Nu under 1 vecka har jag fått ett helt enormt djurliv i akvariet som bla. består av olika micro små kräftdjur, ormstjärnor, korallpolyper (1 vad jag tror är en stenis Acropora).

Jag är helt övertygad nu om att forsätta att lägga pengar på detta.

Jag skulle placera om ett par stenar i dag och mina gammla är samma temp som vattnet medan de ny är jätte varma, vad kan det betyda tro? Kan någon förklara detta för mig, blir ju orolig att det ska bli för varmt i karet.

En gladnybörjare, Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena.

Japp,detta med levande sten verkar otroligt kul,man kan visst få med sig en masa trevliga djur hem i karet. Själv så har jag inte kommit så långt än till att skaffa levande sten,men det ska snart bli av.

Detta med att stenarna blir varma,det beror på att de sjuder av liv.....du vet väl hur varm en kompost kan bli....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...