Gå till innehåll

Hjälp GHL Probehållare för pl- optolevel och pl-floater


niki68

Rekommenderade inlägg

Jag har redan en tunze 3155 osmolator och ville också koppla till min profilux 3ex en ghl optolevel/floater men den ska kopplas utan pump,påfyllning ska ske med tunze.

Finns någon som kan hjälpa mig säga vad jag behöver för att koppla allt .Jag tänkte att ha två nivåsensorer för säkerhets skull om en att två skulle ha fel bara .

Kan man koppla också min tunze 3155 till ghl profiluxen ?

post-5479-14468923345105_thumb.jpg

post-5479-14468923345147_thumb.jpg

post-5479-14468923345222_thumb.jpg

post-5479-1446892334526_thumb.jpg

post-5479-14468923345309_thumb.jpg

Ändrat av niki68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan koppla tunzens eluttag till din powerbar och ha GHLén o slå av elen till tunzen om nivån blir för hög, men sannolikheten att tunzens båda sensorer lägger av är låg...

Personligen så tycker jag att du gör det överdrivet komplicerat, dubbla bälten och hängslen.

Jag kör på optisk som primär och flåtör som högnivå-larm då den är känsligare för saltpåbyggnad o skräp(optisk givare+flåtör +hållare för givarna).

Man kan sen styra I GHLén att påfyllnadstiden får endast vara x antal sekunder varpå den slår av pumpen oavsett om nivågivarna ger signal.

Detta gör att man inte överfyller eller kör slut på påfyllnadpumpen om det är slut på osmosvatten.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...