Gå till innehåll

Topfathom


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Någon som har erfarenhet av dessa skummare? Jag har hörd både positivt och negativt om bägge. Vilken ska man välja? Vill gärna ha en så tyst som möjligt, med saltvattensmått mätt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok. jag har hört liknande saker, men just venturidraget är inte största problemet anser jag. det kan man lösa. jag menar mer pumpen man matar in vattnet med osv. men det blir nog en topfathom 500 så småningom när burken ska iordningställas nästa sommar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan väl välj amellan lite olika pumpar, jag kör min TF 200 med en Eheim 1060 och det funkar fint, vet inte hur det skulle bli med en kraftigare pump, kanske skulle funka bättre eller så blir den för kraftig.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ni ge tips på en skummare som inte låter mycket, alltså en tyst skummare.

Har tanken i sov rumet och den skummaren jag har nu (miniflotor 200) är ganska tyst, men jag skulle nog vilja ha en som gav lite mera efekt.

Ändrad av C.caeo den 2003September16 kl 17:06

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Deltec 1060, är kanon nöjd! Enda nackdelen är att den har en tendens att brumma lite, det går dock att åtgärda ganska enkelt. Men den skummar kanonbra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...