Gå till innehåll

Deltec fosfat & Silicatfilter


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag kör det sedan två veckor tillbaka - köpt på ZooGiganten för 1870:- (tror jag) och filtermediat Rowa 535:- (tror jag igen). Har ännu inga kommentarer om dess resultat i min burk, men det är nog för tidigt. Tycker dock att trådalgerna är på väg tillbaka, men det kan vara önsketänkande också...

/Kaj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den modell du har, hur många liters burk är det anpassat för? Måste man köpa till en pump eller är det komplett?

Mvh Danne

__________________

Är nybörjare, men tillsammans med alla andra så kan jag mer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Danne, Jag kör ett Aquamedic fosfat filter sedan3 veckor och tycker mig märka att algerna inte växer lika ohämmat som tidigare, men det är väl förtidigt att komma till en riktig slutsats. Tyvärr måste man ju byta inehåll ganska ofta, typ var 4:e till 6:e vecka, dyrt o krångligt i längden.

Ändrad av Niclas den 2003Augusti30 kl 22:15

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har köpt nu ett Deltec´s fosfat & Silicatfilter som jag kör rowaphos i och kan berätta att mina brunalger är nu helt borta. Behöver iofs inte bero på filtret men för mig så känns det som ett riktigt bra köp.

Mvh Danne

__________________

Är nybörjare, men tillsammans med alla andra så kan jag mer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan hålla med om att det är dyrt, men jag tycker det är värt priset att hålla borta algerna nu i början. Sen går det ha andra saker i filterbehållaren typ aktivt kol.

Mvh Danne

__________________

Är nybörjare, men tillsammans med alla andra så kan jag mer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...