m1nken Postat 1 december 2011 Dela Postat 1 december 2011 Hej!Jag har precis köpt fiskar som jag har hållt på att koppa i.Och jag har har en Deltec MCE500 skummare, sen efter koppningen så börjar den skumma jätte mkt.För mycket.. Och jag har strypt luft slangen för att minska den, det står ungefär klockan 2.Vad gör jag??Uppskattar all hjälp!!Mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 1 december 2011 Dela Postat 1 december 2011 Stryp luftflödet ytterligare och höj koppen, det går över om ett tag...Tillsätter man vissa saker så kan man få liknande reaktioner, då handlar det oftast om någon/några timmars extra-blöt skummning.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 1 december 2011 Dela Postat 1 december 2011 Klockan 2 är en bra inställning på den skummaren. Höj koppen ordentligt och kör sedan ner den sakta de närmaste dagarna så fixar det sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
m1nken Postat 1 december 2011 Författare Dela Postat 1 december 2011 Tack så mkt! Fixat! Guld värt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 2 december 2011 Dela Postat 2 december 2011 Jag har borrat i sida på koppen och kopplat på en slang till avrinning i petflaska, lätt att tömma och slipper överflöd i sumpen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.