Jailbird Postat 26 februari 2005 Postat 26 februari 2005 köpte en nyAqua Medic Turbo flotor 1000 multi skummareär det nån som har en sådan ??fick en pump som låter mycket, undrar bara om denna skummare är högljudd eller om det är fel på själva pumpen ??kanske bättre att byta till en deltec mce 600.....Tack i förskott Citera
joney Postat 26 februari 2005 Postat 26 februari 2005 jag har en och jag tycker den e tyst.. men smaken e som baken Citera
hbmannen Postat 26 februari 2005 Postat 26 februari 2005 ja har oxå en å den e knäpptyst.. kör me en ehiem pump till min.. Citera
SmallTown Postat 26 februari 2005 Postat 26 februari 2005 Kan bara hålla med ovanstående./Fredrik Citera
Jailbird Postat 26 februari 2005 Författare Postat 26 februari 2005 jag fick alltså orginalpumpen till den, men det är väl ingen eheim ?hur mycket kostar det att byta till en sådan då ?? Citera
Nito Postat 26 februari 2005 Postat 26 februari 2005 låter skumt att den skummaren låter illa, är det en SL med en AM-pump?den gamla pumpen var ju helt tyst och den nya lät något mer men inte mycket. Citera
hbmannen Postat 26 februari 2005 Postat 26 februari 2005 de e inte så att du får resonans ljud från skummarn för att den står direkt mot glasbottnen?? då kan man få ett dovt morrande ljud som kan uppfattas som grymt störande.....-- ja la ett par bitar grönslang under hela rasket sen vart det knäpptyst Citera
Jailbird Postat 27 februari 2005 Författare Postat 27 februari 2005 låter skumt att den skummaren låter illa, är det en SL med en AM-pump?den gamla pumpen var ju helt tyst och den nya lät något mer men inte mycket. ja det är en SL med Aqua medic pump 2500det blir såna vibrationer på pumpen.den låter lite olika, det bero på typ hur man vrider på den Citera
Daniel Postat 27 februari 2005 Postat 27 februari 2005 har oxå en sådan, byt pumpen så låter den ingenting! Citera
Jailbird Postat 27 februari 2005 Författare Postat 27 februari 2005 är det inte speciella pumpar man ha till skummare ?typ en impeller som slår sönder vattnet eller har jag fel !!!vilken modell beteckningav eheimoch deltec rek.. ni Citera
Andreas A Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Hej!!!Jag skulle bli jätteglad om ni kunde berätta för mig vilka pumpar som passar till en Aqua Medic turboflotor multi 1000. Den jag har nu (Aqua medic 2500) Har det blivit kortslutning i. Om ni vet vilken modell jag bör köpa kanske ni också vet vart jag kan köpa en sådan till bra pris.Mvh Andreas A Citera
Robert Lennqvist Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 Hej!!!Jag skulle bli jätteglad om ni kunde berätta för mig vilka pumpar som passar till en Aqua Medic turboflotor multi 1000. Den jag har nu (Aqua medic 2500) Har det blivit kortslutning i. Om ni vet vilken modell jag bör köpa kanske ni också vet vart jag kan köpa en sådan till bra pris.Mvh Andreas AHär är ett alternativ.Den pump jag hade till min TF hade ett luftinsug som gick rakt igenom pumphuvudet, så den verkar vara lite special. Vet inte om det finns nyare modeller som ser annorlunda ut och ifall det då är möjligt att ta en "vanlig" pump och flytta över nålhjul och luftinsug.Verkar vara en PH2500 i vilket fall som helst.Är ju en ganska dyr reservdel. Min erfarenhet av skummaren är att jag lätt hade lagt pengarna på en annan begagnad skummare som presterar bättre./Robban Citera
hbmannen Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 håller me ovanstående.. när man bytt till en annan förstår man hur det ska skumma.skönast är att slippa försöka reglera skummarn hela tiden. TF.n e ju nästan hopplös. Citera
Robert Lennqvist Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 håller me ovanstående.. när man bytt till en annan förstår man hur det ska skumma.skönast är att slippa försöka reglera skummarn hela tiden. TF.n e ju nästan hopplös.Typ så Tyckte den skummade på fint när jag hade den. När jag väl bytte till Deltec APF 600 insåg jag hur en skummare ska funka. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.