Gå till innehåll

skummare frågor


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

hej på er alla glada!!!

ska köpa en ny skummare till min 550 burk har en hemmabygd trött på allt strul med den.Så den stora frågan är vad ska man köpa för skummare? vad använder ni själva? vilken skummare är absolut bäst mm???

/hedan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du det är en djungel av skummare.

först så körde jag med ett hemma bygge model Deltec nja hadde säkert gjort något fel ville ej skumma som jag vílle å¨så mycket som man hoppats på.

Sedan körde jag med en Tunze upp till 400Liter kanske klent men den funkade kanon. Fick storebror till denna upp till 1000Liter. Brummar en massa funkar sådär, antar att det bara är en justerings fråga.

Så jag é nöjd med min skummare modell Tunze.

AquaCares skummare skall visst vara bra likaså Deltec´s skulle jag behöva köpa en ny så blir det någon utav dessa märken.

men som sagt det är en djungel av skummare och massa olika åsikter.

Lite från mig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat en aquamedic 1000 multi o den var prisvärd, har nu en aquacare 2000V och den är betydligt bättre än am, men tyvär är priset lite för högt. Så är du inte känslig för priset så rekomenderar jag aquacare.

Mvh Danne

__________________

Är nybörjare, men tillsammans med alla andra så kan jag mer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aquamedic 750. Jag hade kört den länge utan gott resultat när jag bestämde mig för att läsa manualen. Nu funkar den utmärkt och jag är mycket nöjd. Någon gång skall jag lära mig att läsa manualen först, men det är ju så kul att lista ut hur saker funkar själv.

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en sådan o måste säga att jag är bara nöjd, Så har du bara råd med den så tycker jag att du ska köpa en sådan.

Mvh Danne

__________________

Är nybörjare, men tillsammans med alla andra så kan jag mer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...