Gå till innehåll

Levandesten


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

hej jag är en nybörjare i saltvattenshobbyn och jag har presis startat ett100lsaltvattenskar jag hade köpt 15 kg ls begagnade den somjag köpte dom från hade fiskar ochhans akvarium fungerade bra. nu har jag haft stenarna några dagar och det har inte växt särskilt mycket alger men det fanns lite kalkalger på stenarna när jag köpte dom jag börjar bli lite orolig nu lever mina stenar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför ska man inte belysa för fullt, jo det kommer mindre alger då men det fördröjer ju bara algblomningen eller??algerna slutar väll inte växa förens det de lever på är förbrukat. men det är väll en smaksak om man vill ha mycket en kort tid eller lite mindre en längre tid.

guest, du hade köpt sten från ett fiskakvarium och då harförra ägaren troligen haft fiskar som äter det mesta utvändiga livet på stenen men det är inget att vara orolig för, den är troligen lika bra som vilken LS som hellst och det kostar ju inte så mycket att köpa en färsk sten för att få med lite mer djur som sedan sprider sig över till de andra stenarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...