Gå till innehåll

Nystart!


per.w

Rekommenderade inlägg

Jaha då har man efter flytt med krash och fiskdöd samt koralldöd börjat om igen... Vet inte vilken gång i ordningen detta är, men man gör bäst i att sluta räkna.... I den nya layouten kommer den levande stenen minskas ner ganska rejält. Har slängt kanske 30-40kg sten, köpt ny sten 20kg och använt den del av den sten som fanns kvar. Har väl totalt kanske 70kg nu. Har även börjat med bottensand samoan white efter att ha haft akvarium utan bottenmaterial i många år. Har för mig att det anhopas en massa dött material där som orsakar nitrit och nitrat. Får se om det blir bra... Då jag drabbades av fiskdöd och nu bara ha två¨clowner en bermudensis och en liten gul filur som jag inte vet namnet på. Den följde med den levande stenen, så får jag se vilken inriktning jag ska ha... Jag tror att jag ska försöka inrikta mig mycket på stenkoraller denna gång, då jag nu bara har gröna flakväxande montiproa, pumpande xenia och kenyaträd, Jag hittade även skalet till en tridacna som jag köpte till akvariet långt innan flytt, men den ramlade ner mellan en massa levande sten och då jag valde att låta den vara istället för att riva allt för att få upp den, så visste jag inte om den levde eller inte. Nu vet jag svaret. Den dog... Uppsättningen är denna. Akvarium 720L med beldysning arcadia 3x250W + 2x80W T5. Rampen är 180cm. akvariet 2m. Cirkulationen består av 4st Tunze pumpar 3000L/h och två mindre powerheads som pumpar 600L/h. Totalt 13200L/h Skummaren består av en invändig Tunze. För akvarier upp till 1100L. Ja det var väl det! Fortsättning följer..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...