Gå till innehåll

MH Grill ?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

hej

jag är helt ny på saltvatten och har köpt en såkallad startsats på en butik här i stan med ett 110 liters helglas, har iaf fyllt det och blandat i salt till rätt värde har stått så sedan förra fredan nu har jag köpt lite beg saker i helgen bla en MH 250 w och undrar om den är på tok för stor för min lilla balja heller om jag bara kan hissa upp den högre ,vad är ett lämmpligt avstånd isof ? har tänkt att byta kar till mitt 340 ifall jag lyckas och blir biten"försent är jag rädd" :-)

mvh Micke !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte att 250 watt är för mycket ljus om du lyckas hålla temperaturen nere. Glöm bara inte att vänja in koraller i karet genom att minska tiden du har tänt vid varje ny korall.

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tempen är nog inga problem just nu pröva med att ha den ca 30cm ovan vattenytan och 250watt é inte för mycket för ditt kar bra att ha i framtiden om du skulle byta upp dig med karet...

Ett tipps för att få ner tempen i karet pga MH-lampan brukar vara att köpa en datafläkt eller nått som blåser på ytan.

__________________

MVH

Christian

wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...