Gå till innehåll

Död tunze 9002?


backstrd

Rekommenderade inlägg

När jag kom hem från jobbet idag märkte jag att min skummare inte längre skummar. Jag tog isär den helt och stoppade ner pumpen i en hink. När jag stoppade i kontakten hände det fortfarande ingenting. Förbannat! Jag som tyckte det var roligare att lägga pengarna på fler koraller än på en ny skummare. När jag hade nästan gett upp hoppet så tog jag tag i pumpen och rörde lite på den. Då hoppade den igång :) Är det nån som varit med om det här tidigare? Tror ni att det bara var nått skit som satt i pumpen eller är det vanligt att elen börjar glappa. Är det ättika som gäller för rengöring?

Tacksam för svar,

Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir avlagringar efter en tid som kan göra så rotorn/propellern "skärvar". Går ofta få bort med ljumet vatten och tandborste.

Även ättikbad funkar. Jag körde 50/50 ättikasprit/vatten. Låt ligga någon timme och borsta sedan med en tandborste eller liknande. Tänk på att skölja noga efteråt.

Skulle inte det hjälpa och du misstänker glapp i sladd så hade JAG bytt pumpen. Tro pumpen finns att köpa lös...inte helt säker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för snabbt svar. Jag plockade isär pumpen nu också, det var inte mycket smuts där och det gick lätt bort med varmvatten. Jag vet faktiskt inte om jag misstänker glapp, jag har försökt röra på sladden samtidigt som pumpen går och jag har inte kunnat få den att glappa. Jag sätter tillbaka den och hoppas att det var smuts, men jag ska absolut kolla upp om det går att köpa den löst och kanske skaffa en sån i ändå.

/D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...